I mørket

Dikt er ikke noe jeg skriver ofte, eller mye av.

Men innimellom – spesielt kanskje i mørket, gjerne klokken halv 3 på natta – så lever ordene sitt eget liv, tar nye veier og «begår poesi» helt uten at jeg har så mye jeg skulle ha sagt. 

Det var ved universets morgen

I går?

Da jeg gjorde alle de tingene

Man gjør

Som jeg gjorde da jeg var meg

Da jeg klamret meg fast

I benektelsen

Håpet

Viljen og ønsket

Alle de tingene

Jeg klamret meg fast i 

For å holde på alt det jeg trodde

Gjorde meg til meg


Nå ligger jeg her

I mørket og tomheten

Og drømmer

Venter 

Tviholder på håpet 

Livet

Som kommer en gang i evigheten

I morgen?

Legg igjen en kommentar

